Gbp-opad goes LCHF!

Magen mullrar jämt o jag fiser typ heeela kvällarna!! Illaluktande oxå! hah!

Häromdagen tänkte jag att jag kanske kan testa att utesluta lite kolhydrater igen!
Innan open har jag oxå reagerat på kolhydrater… svullen mage som mullrar o släpper väder ständigt men inte med LCHF!

Så… tredje dagen nu! och jaa… mindre mullrig mage och mindre fisar! Inte illa va?!

Som opad kan man ofta inte äta fet mat men hallå! Glömde dom opa mig? jag kan de! 🙂

Till frulle idag åt jag 2 rågade matskedar (såna man äter med) med turkisk yoghurt o så en halv msk grädde (msk mått) och så 8 frysta hallon:)

Vart miiiindre hungrig idag och magen är snäll!

Många opade känner inga hungerkänslor men sån tur hade inte jag! tyvärr!!
Jag är hungrig varje gång jag ska äta, på gott och ont!
Men idag har jag hållt mig längre! 🙂 Ätit ändå såklart då jag ändå äter efter klockan men känns bättre!

Läst och hört att man kan få problem med kolhydrater efter open och likaså laktos…

Så nu testar vi:)

Mellis blev 2 skinrullar med skinkost i och lunchen blev en halv grillkorv med tunt skinn, 0.5dl(max) crem fraich o så tomat o gurka! och nu har jag precis ätit en burk makrill:)

Gjorde fröknäcke igår och har handlat hem så jag ska göra müsli oxå men har inge kokosfett kvar så jag måste köpa det!

Hämtade ut ny medicin idag! Hade för en vecka kvar så det var lika bra! 108kr! tack så mycket:) Köpte en ny burk ”kvinna-vitaminer” oxå så 197kr blev det! För tre månader… det är absolut överkomligt!!:)

Jag är sååå morgonpigg så det liknar inget alls!! Illa! Imorse vaknade jag 05.45 o gick upp! Ljust ute o jag var pigg så vafaan.. jag gick upp! eller ner blir de ju!;) ni fattar!

Gjorde mig iordning och var färdig 06.05 o då kunde jag ju inte gärna åka till jobbet redan! Hängde tvätten, körde igång en ny maskin och så plockade jag ur disken och plockade i en ny maskin! Då var klockan 06.30…. fööööör tidigt men jag åkte ändå till jobbet! Jag håller på o samlar in massa tid så jag har tillgodo i höst när två kids ska till dagis VARJE morgon innan jag ska till jobbet… läääääängtar INTE!!! haha

Vill åka till tuna park idag! Har behov av att köra vagnen lite!! haha får väl se:)

Kram!

Lämna en kommentar